I’m PRO. I PROmise

– Nimic rău n-o să se-ntâmple.
– Promiți?
– Promit!

Și dup-aia el murea.
Asta nu pricepeam la filmele americane. Asta și ”Promit să te iubesc veșnic” și-apoi divorțau. Sau își făceau viața unul altuia un iad, pentru că-n momentul în care au promis, au promis pentru moment.
Oricât am încercat să scot de la ai mei promisiunea unei biciclete, n-am reușit. Pentru că știau că n-or să-mi cumpere niciodată și, pe la 6 ani, mi s-a spus că niciodată nu promiți, dacă n-ai de gând să te ții de promisiune. Niciodată nu promiți ceva ce știi că nu poți face. Niciodată nu promiți ceva ce nu ține de tine.
Cele mai frumoase promisiuni sunt alea care nu se-ndeplinesc. Știi că nu vor fi, dar îți imaginezi cum ar fi dacă. Un soi de speranță. Cutia Pandorei. Cele care se îndeplinesc le luăm ca firești. Ai promis, trebuia să se-ntâmple. Tânjim după cele care nu sunt și le ignorăm pe cele care se întâmplă. Nu-i nimic spectaculos când cineva își respectă promisiunea. Pentru că a promis ceea ce putea face.
Din promisiunile nerespectate ies filme de Oscar și melodii care stau prea mult timp pe locul I în topuri. Din promisiunile respectate ies doar amintiri frumoase și eticheta de ”seriozitate”. Ți-ai respectat promisiunea. Ești serios. Ești serios, din ce în ce mai mulți vor dori să le faci promisiuni. Pe care le respecți, pentru că seriozitatea e o etichetă grea. Ți-ai dorit-o, ai câștigat-o. Acum respect-o-n continuare.
E ca la liceu, când profesorii te luau de bun și, din momentul ăla, trebuia să te ridici la înălțimea așteptărilor timp de 4 ani. Nimeni nu era frapat dacă jucai barbut în ultima bancă și într-o oră, la un obiect, epatai cu ceea ce știi, pentru că ți-a plăcut lecția. În schimb, dacă erai bun și greșeai o singură dată, dezamăgirea era majoră. Pentru toată lumea și pentru tine-n special. Promisiune tacită pe care, mort-copt, trebuia s-o respecți.
E greu să ajungi să fii etichetat ”serios”. Pentru o persoană e facultativ. Ești serios cu unii, neserios cu alții, la urma urmei o viață ai. Îți alegi prioritățile. Îți alegi oamenii pe care-i vrei aproape, promisiunile pe care le ții, unii te dezamăgesc, pe unii îi dezamăgești, ești un om ca oricare altul. Poți greși, poți dezamăgi. Dacă te iei prea în serios, îmbătrânești prea repede. Asta merge doar la oameni.
Pentru un magazin online, seriozitatea e imperativă. Depinzi de fiecare client în parte. Promisiunile pe care le faci, trebuie să le respecți pentru fiecare-n parte. N-ai cum să alegi, n-ai cum să cerni. Și chiar dacă-n spatele magazinului on-line stau tot oameni, oamenii ăia trebuie să respecte totul. Totul și unitatea. Magazinul respectă promisiunile făcute. Fiecare om din spatele magazinului respectă, înainte de promisiunile făcute celor apropiați, promisiunile făcute clienților.
1. Tratează-ți fiecare client, ca și cum ar fi singurul.
2. Respectă-ți clientul și dorințele lui.
3. Răspunde clientului în cel mai scurt timp posibil.
Clientul în poruncile serviciului clienți la fel ca Tatăl, în cele 10 porunci.
Mai mult decât o promisiune. Un legământ.
Trei porunci, 13 ani, promisiune făcută. Promisiune respectată.
Contează rapiditatea. Contează promptitudinea. Contează prețul pe măsura produsului. Contează să-mi răspunzi când întreb și contează să-mi dai soluții când le cer. Dacă-mi promiți asta și te și ții de cuvânt, revin. Dacă revin, la fel ca mine revin și alții. Și asta îți dă continuitate. Ție, magazin online, și oamenilor care au grijă să revin.
Promisiunile nu trebuie să fie mari, trebuie să fie respectate. Pentru că nu vreau s-ajung subiect de Hollywood. Nu când tot ce vreau e o comandă pe net și siguranța că-mi va ajunge intactă.
Subiect de Hollywood mă fac oamenii, nu comenzile. 
SuperBlog 2012, etapa 3.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *