Radio SuperBlog


Pentru a exista o competiție, ai nevoie de-o idee, de sponsori și de participanți. Ca să ai participanți, ai nevoie de parteneri media. Da, e simplu să crezi că viitorii participanți se vor anunța între ei și vor da sfară-n țară despre existența competiției dar, dacă te bazezi doar pe asta, s-ar putea să realizezi că ai prea puține persoane informate, deci nici o competiție. Așa că ceri ajutorul partenerilor media. Să facă cunoscută competiția, să trezească interesul publicului, să te facă cunoscut. Pe tine – organizator, pe ea – competiție, pe ei – participanți și sponsori.
Teoretic e simplu să fii partener media SuperBlog 2012. Promovezi, în funcție de aria ta de dezvoltare. RadioLynx.ro face emisiuni cu și despre organizatori, participanți, sponsori. Trilulilu, Connect, PHOTO Magazine, PRwave.ro, 121.ro și JurnalLifeStyle.ro pot afișa banner-ul SuperBlog, pe Robintel.ro, Obisnuit.eu, MoneyWatch.roși ArenaIT.net pot exista articole despre concurs, informații generale, anunțul de-nceput și concluziile de final. Fiecare partener după dorință și plăcere.
Dac-ar fi să lucrez în media, să trebuiască să promovez SuperBlog, mi-ar plăcea să fiu om de radio. Să fiu vocea care vorbește despre competiție, omul care sună participanții, să-i întrebe ce părere au despre concurs, omul care cunoaște și organizatori și sponsori, omul care te face să-ți pui întrebări și care-ți aduce răspunsurile.
Ținând cont de faptul că există deja o emisiune dedicată SuperBlogului în fiecare an, formatului existent i-aș adăuga o bucată de timp dedicată participanților. Pentru fiecare probă, după ce se acordă notele, aș invita persoana cu cel mai mare și cel mai mic punctaj. Să-și spună părerea în direct. Și vocilor nemulțumite în scris, le-aș da ocazia să-și exprime nemulțumirea on-line. Oare vor fi la fel de furioși și pe post?
De asemenea, ar exista și o rubrică de ”contestații în direct”. Sigur e simplu să contești ceva în scris, dar oare cum ar fi contestațiile în direct? Cum și-ar susține participanții contestația, cum și-ar motiva juriul nota, tot în direct? Cum ar fi să explici pe loc ce ți-a plăcut, ce ți-a displăcut, cum ai făcut departajarea?
Ar exista și-un top al preferințelor, legat de probe, de sponsori, de participanți. Mai multe top-uri, cu vot live, lansat la începutul fiecărei emisiuni, cu numărătoare la sfârșit. Un grad de interactivitate mai ridicat. E știut faptul că suntem tentați să dăm mai mare atenție informațiilor care ne implică direct.
Și cred că ar fi 2-3 emisiuni pe săptămână legate de SuperBlog. Comunicarea intensă ar atrage un public mai larg și, dezbătând mai multe aspecte, tind eu să cred că ar scădea nivelul de nemulțumire acuzat de participanți și, prin cunoasterea mai în amănunt a persoanelor care notează, ar fi mult mai ușor să știi cine, ce apreciază.
În plus, o publicitate intensă cred că ar stârni curiozitatea celor care n-au participat și i-ar tenta să-ncerce o participare în edițiile viitoare. Ar stimula sponsorii care s-au retras sau au ezitat să mai sponsorizeze să încerce o colaborare la anul; publicitatea atrage mereu.
Deci da, mi-ar plăcea să fac partea de radio, pe post de colaborator media cu RadioLynx. Scrisul oricum îl practic intens, deci nu știu ce suflu de nou aș putea aduce colaborând cu partenerii media pe partea de redactare scrisă. Poate doar o părere personală asupra articolelor de la fiecare probă, un soi de rezumat al celor implicați, eventual cu pronosticuri despre ce articol va primi punctaj maxim. Asta ar putea fi făcută colaborând cu oricare dintre partenerii media axați pe scris. Și cred c-ar prinde la public, cu toate că ar fi o muncă titanică. Ținând cont însă de faptul că nu sunt decât 2 luni pe an, zic eu că ar fi binevenită ideea.
Cam atât despre cum aș colabora eu cu partenerii media pentru a promova SuperBlogul. Nu știu cât de fezabile sunt ideile mele dar da, dacă ar fi să promovez competiția, aș încerca, pe cât posibil, să mă țin de program. Și dacă ai ideea primară, promovarea vine de la sine. 
SuperBlog 2012, etapa 29

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *