Nu gândi, nu vocifera, bagă-ți capul sub patrafir

Am promis că revin cu al 194-lea păcat, hăcuind puțin îndreptarul ortodox de spovedanie. Sau lista de îndobitocire în masă pe care popii burtoși au conceput-o în timp ce cu o mână țineau busuiocul și cu cealaltă luau taxa de protecție pentru o casă creștinească, cu pereți mustind de aghiazmă și miros de busuioc sfințit.
Portofele goale, lăudat fie domnul, domnul a dat, popa a luat, dar să nu ne pierdem credința, misterioase sunt căile domnului și nu e de ajuns să știi să citești, trebuie să ai barbă, burtă și patrafir, altfel n-are divinitatea urechi pentru tine.

Primele-s vrăjeli repetitive, cum că nu-i bine să-ți pierzi credința-n puterea divină de a ierta și, oricât ai fi de disperat, pune-ți credința-n el, că te rezolvă, orice fel de probleme ai avea. Dacă-ți pierzi speranța, în iad cu tine! Adică stai, roagă-te, nu se-ntâmplă nimic, te afunzi în câcat din ce în ce mai tare și, după ce că ești la pământ, mai na și-o lovitură totală-n ficați, veșnicia ta e în cazanul cu smoală. Finish him!

6 ne învață că e chiar indicat să crezi în potop, orbii care au văzut din nou, inorogi și manticori și că schizofrenia paranoidă nu e o boală, e doar un semn că ai fost atins de aripa sfântului duh. La fel și naivitatea excesivă și nu, nu te duce la psihiatru dacă vezi porci care zboară. Cu de la BOR citire.

Sinuciderea nu e bună, fumatul e tentativă de suicid că ți-o faci cu mâna ta și nu știu cum au ratat să spună că majoritatea chestiilor pe care le mănânci tot tentativă de suicid se cheamă pentru că din cauză de E-uri și pesticide. Și au uitat să spună și de cafea, că și aia e un drog. Și ceaiul verde. Și laptele, dacă ai intoleranță la lactoză și totuși insiști să-l bei.

E păcat să te plângi de vreme, că vremea de la dumnezeu vine și tu, dacă spui că nu-ți convine cum e afară, comiți păcat de moarte. Nu gândi, nu vocifera, bagă-ți capul sub patrafir și stai acolo. Așa, mai jos. Și, dacă tot ești acolo, bagă-ți și capul în fund. Mai adânc, că dacă încerci să-ți folosești mintea e cârcoteală. Îndobitocește-te mai tare să-i fii pe plac domnului, că el vrea o populație de proști care să tacă și să-nghită. N-am zis eu, BOR-ul o spune.

Figurile de stil, small talk-ul și da, vorbitul de rău pe popi sunt la fel de nocive. La fel și toate superstițiile, că-s drăcești. Și-atunci, mă-ntreb eu, care e semnificația adânc religioasă a găinii dată peste groapă sub ochii preotului, a oglizilor acoperite la mort sau a colivei? Sau superstițiile nu mai sunt superstiții, dacă sunt atent supravegheate de un popă care te iartă de ele, după ce-i încarci adânc buzunarul?

Recurent e păcatul ăla care implică orice nesupunere față de părinți și de popă, în aceeași propoziție. Că nu contează că tac-tu te bate de se cacă pe tine, el te-a făcut, el te omoară, tu tre`să-l respecți, iar popa poa` să-și bată oricât joc de tine, tu respectă-l ca pe tatăl ceresc, că e divin.

Ai vorbit în timpul slujbei? Păcat! Ți-ai luat altceva decât strictul necesar? Păcat! N-ai dat banii rămași după ce ți-ai luat strictul necesar la biserică? Păcat! Ai făcut ceva și ești mândru de asta? Mori, mă, o s-ajungi în iad, că doar acolo poți să fii mândru de realizările tale.

Popa spune că poți să faci sex doar marțea și joia, dacă nu se-ntâmplă să fie în post sau dacă nu e sărbătoare, doar în poziția misionarului, eventual îmbrăcat și cu lumina stinsă, cât mai naturală cu puțință, eventual cu cosițe la subraț și beaver flocos, fără să folosești niciodată produse cosmetice, nu mai mult de o dată la 24 de ore, doar dacă ești căsătorit, fără perversiuni gen îmbrățișări, cu grad de intimitate zero, strict pentru producerea de copii.
Inclusiv cuvântul ”sex” e un păcat și nu, nu te masturba, pentru că e calea sigură și directă spre desfrâu. Și nu, nu face sex din plăcere, pentru că plăcerea e interzisă muritorului. O să ai destul timp să simți plăcere cântând la harpă pe-un norișor, după ce mori. Distracție divină.
Practic, biserica te-nvață cum să fii un animal mai bun. Adică dobitoc.

Să te duci la petreceri e, ghici ce? Da, un păcat. La fel și să porți pantaloni dacă ești femeie, să te machiezi, parfumezi, îngrijești. BOR-ul te vrea cu năframă, în genunchi în fața bărbatului, dar nu pentru poziții sexuale bizare și spurcate, ci pentru a spăla mai bine podelele.
Și biserica nu te vrea nici pe ciclu, nici nespovedit, nici cu rugăciunile nefăcute, nici cu crucea făcută imperfect, fără să respecți modelul geometric, nici dacă te combini cu altcineva decât un alt ortodox fervent, practic biserica te vrea un ciudat bizar, cât mai tâmp și mai necitit, cât mai îndoctrinat, pentru că altfel nu poate să te convingă că ei sunt buni și tu ești rău.

Mă-ntreb câte din toate le respectă o față bisericească. Și cât s-au gândit ca să ajungă la inepțiile astea și, bineînțeles, când or să vină cu prelungirea listei. Pentru nervi și satisfacea curiozității, vedeți și voi cam cât de păcătoși sunteți din 193. Ăl cu punctajul mai mare câștigă un loc sigur în iad.

Aștept din moment în moment excludere din rândul creștinilor plauzibili de a fi salvați și de a ajunge în rai. Și nu-mi pare rău pentru că mai bine-n iadul de-l blamează ei, decât înconjurată de idioți în rai.

Comments (11)

  1. creve

    Marea problemă a BOR din punctul meu de vedere este că pune tradiția în fața Bibliei și plus de asta în face pe popă, Dumnezeu pe pământ.

    Reply
    1. cami (Post author)

      asta și faptul că au uitat să fie în primul rând preoți și, de-abia apoi, bancheri

      Reply
    2. Mucegai

      Mica problema a noastra este aia ca la internet au acces atat BOR cat si cei cu Biblia sub perna. Problema devine mare cand lupii deghizati in miei si piosii deghizati in atei se apuca sa faca trolling.

      Reply
      1. cami (Post author)

        să cenzurăm netul! sau biblia

        Reply
  2. Mitzaa Biciclista

    Acoperirea oglinzilor când ești cu mortul în casă, se zice că e un semn de respect, fiindcă oglinda este simbolul narcisismului, ori în acele momente nu trebuie să dai dovadă de așa ceva :)

    Reply
    1. cami (Post author)

      sunt convinsă că fiecare tradiție are o explicație, mai mult sau mai puțin credibilă.
      dar:
      1. bor condamnă supertițiile și totuși ia bani pe ele
      2. unele tradiții ar trebui reconfigurate

      Reply
      1. Mitzaa Biciclista

        Sigur, întâi de toate ar trebui ca oamenii să înțeleagă noțiunea de tradiție. Dacă nu s-ar ține cont de uzanță ci doar de ceea ce simți cu adevărat, nici popii nu ar mai fi așa de grași. Știi tu: la cerere există și ofertă.

        Reply
        1. cami (Post author)

          da` cum poți să nu ții cont de gura lumii? ce-o să zică vecinii, rudele, vânzătoarea? cum să nu dai bani la popă? cum să nu dai găina peste groapă? ce ești, un bun creștin, sau un sălbatic?

          Reply
  3. Dumitru Ursu

    Întodeauna am crezut în Dumnezeu, că nu există . Îmi vine să te pup în frunte pentru ideile drăcești ce le dai ființare aci… Ar fi bine de pornit deja o ”inchiziție” împotriva bisericoșilor, sub acuza că nu au simțul realității și trăiesc după canoane improvizate – cel puțin se stăruie – provenite de la un tip dubios care mergea pe ape ,apoi o transorma în vin; mi-ar trebui unul de ”sărbători”…Aș vrea să cred ca altădată ,cum credeam în poveștile lui Creangă,doar că ar fi un viol nestipulat în codul penal, unul de alter ego.
    Și da ,post-ul tău mi-a cauzat o lacrimă de fericire în nazofaringe . :)

    Reply
    1. cami (Post author)

      eu nu pot să susțin că există sau nu. dar pot să mă enervez pe cât de stupizi pot fi cei care susțin, cu sabia în mână, că – indubitabil – există și-ncearcă să ți-l bage pe gât cu forța.
      dacă o transforma în bere, mai credeam; da` cu vinul nu-s în relații foarte amicale.
      mission accomplished!

      Reply
  4. Pingback: Ghidul familiei tradiționale | Erase Rewind

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *