Pioșii preoți ai vremurilor noastre

Pentru că osânza crește și se întreține cu bani și, mai ales, cu multă nesimțire, poveștile de cuvioasă pioșenie se-nmulțesc. Toate în numele domnului și pentru viața aia de apoi, de unde nu s-a-ntors nimeni să povestească cum e. Sau dacă e.

În numele domnului fac procesiuni la care se-ngrămădesc cu miile, să pupe rămășițe de mortăciuni.
Li se-ntoarce stomacul dacă le povestești cum te-ai chinuit să-ți îngropi mâța, c-a murit, și nu te-a lăsat sufletul s-o arunci barbar la gunoi, dar pupă oase de necunoscuți, c-așa le zice popa că-și asigură locul în rai. Și, la fel de pios, se calcă-n picioare s-atingă sfințenia, să guste din sarmalele gratis sau să bălească icoane. Leșină, se păruie, se-njură și-ajung la urgențe, totul în numele credinței.
Dacă-i întrebi cine-a fost Noe sau câți apostoli sunt, ridică cretin din umeri și-și rânjesc gingiile.
Și-și dau pensia la biserică, da` cu-mprumut dacă le ceri 10 lei, nu-ți dau, că-s săraci. Și jură că n-au, și-și mai fac un set de cruci.
Un set complet de cruci își fac pe lângă fiecare biserică pe lângă care trec, de fiecare dată când trec pe lângă ea, da` n-au probleme să otrăvească un câine și scuipă disprețuitor spre aurolacul care-și ia prenandez din bani cerșiți.
Pioșii inculți ai vremurilor noastre.

Și totuși. Problema nu-i la ei. Că-s ușor de manipulat și nu e vina lor. Problema e la cultivatorii de osânză pe banii proștilor. La ăia care s-au făcut preoți pentru că vinul e dulce și gratis, și banul gros și viața ușoară. Care s-au prins că e de ajuns să știi să cânți oleacă, să-ți lași barbă și să ai o preoteasă grasă, cu 3 copii acasă și să-ți crești burta în interes de serviciu. Pentru care cuvântul domnului e amenințarea supremă, că oamenii îs mulți, da` proști și e imposibil să nu fraierești îndeajuns de mulți încât să-ți iasă afacerea. Și să propovăduiești smerenia, și umilința, și sărăcia, da` să te lăfăi în 4×4-ul tău, pentru că ai conexiune directă cu divinitatea.

Biserică pe platoul Bucegi. Că-s destule biserici, câte una la aproape fiecare colț de stradă, da` aici iese banul și de la turiști.
Îți dai seama câți vor da bani să vadă biserica de la cea mai mare altitudine din țară? Mulți!
Dumnezeu îți dă, da` nu-ți bagă și-n traistă, așa că profită de orice poți, pentru un portofel mai gros. Deocamdată e liniște. Nu se știe dacă pe motiv de aprobări și avize dar, odată încolțită ideea, ortodoxul nu se lasă. E acest pitbull care te-a agățat de jugulară.

Catedrala mântuirii neamului e un subiect îngropat. În bani. În fonduri de la stat și-n donații pentru o construcție grandioasă și inutilă.
Că dacă vrei să ajuți săracii, îi ajuți dându-le, nu luând de la ei.
Donațiile alea pe care le ceri, și pe care ei ți le dau ca proștii, ar fi mult mai utile dacă ar avea ce mânca, cu ce se-mbrăca, cu ce-și trimite copiii la școală.
Da` profiți de naivitatea lor, cu biciul divinității de partea ta, ca să le vinzi iluzii, pe bani reali.
Ca șarlatanii din trecut, care promiteau leacuri miraculoase pentru chelie, impotență și dragoste.
Doar că ăia stăteau câteva zile și dispăreau, să nu fie prinși.

Tu, preafericitule, ești constant și de neatins. Că promiți minuni și viață veșnică. Dacă minunile nu se-ntâmplă, a fost voia domnului, și nu-l poți trage la răspundere pe-un dumnezeu invizibil. Iar viața veșnică, cu asta poți jongla la infinit, că e la fel de invizibilă ca divinitatea în numele căreia vorbești.

Mă gândesc așa, ca prostul: oare banii ăia pe care i-ați băgat în biserica de la Ghimbav, oraș fără policlinică, grădiniță sau azil de bătrâni, doar pentru că ați vrut cupolă aurită și altă biserică unică în România, nu făceau mai mult bine în altă parte?

Oare dumnezeul vostru nu vă iubea la fel de mult, ba chiar în plus, dacă ridicați o construcție ieftină cu altar și cruce deasupra, și de restul banilor făceați da, măcar un dispensar?

Nu erați mai aproape de biblia pe care o propovăduiți, bătându-vă cu pumnii în piept că vă pasă de oameni, dacă făceați ceva cu adevărat util? Că de rugat, te poți ruga oriunde. Da` mă-ndoiesc că poți face o banală operație de apendicită într-o biserică. Fie ea și cu cupolă aurită. Sau că tot sub cupola aia adunați toți copiii care ar trebui să meargă la grădiniță, sau toți bătrânii de care n-are cine să aibă grijă.
Dar e un oraș prea mic pentru medicină sau asistență socială. Îndeajuns de mare, totuși, pentru o construcție de 1 milion de euro.

Bisericii nu-i pasă de bani. De fapt toți noi ăștia, care ne plângem de construcții, și taxe, și considerăm nesimțire crasă felul în care biserica manipulează populația suntem atei, degenerați, defecți, posedați sau damnați pentru eternitate. Posibil nebuni, nu știm despre ce vorbim, și-o să vedem noi ce pedepse ne așteaptă. Că biserica nu se poate impune decât dacă amenință.

Și să te ferească sfântul portofelelor să ajungi la o oareșcare biserică din Călărași și să aprinzi lumânări străine, că te paște amendă. De 50 de milioane. Vechi. Cu ștampila parohiei, că n-ai voie să aprinzi în biserică decât lumânări cumpărate de acolo.

Da` când cumperi lumânare, îți dă cineva bon?
Cum se poate depista dacă lumânarea ta e una infiltrată, sau una autentică, din biserică?
Dacă-ți dă amendă, cu ce drept ți-o dă?
Cu autorizația cui?
Îți dă și chitanță pe ea, s-o poți contesta în instanță?
Și, la urma urmei, ce-i pasă parohiei de arborele genealogic al lumânării tale?

Tu ești acolo să te rogi. Sau în vizită. Și-aprinzi o lumânare c-așa simți atunci. Poți să aprinzi și lumânări din alea, cu numere, să pui 6 lângă 9, și tot n-ar trebui să-i pese nimănui. Că eu nu știu să scrie undeva ”aprindeți lumânări ca să demonstrați că vă rugați” și nici nu e specificat pe nicăieri modelul și dimensiunea lumânării.

Dar. Aprinzi lumânări străine, banii nu se mai duc în bugetul bisericii. Nici în buzunarul preotului. Se duc, probabil, în bugetul unui supermarket de unde ai cumpărat bax din ăla, de 100 de lumânări, pe care le ții după tine, c-așa ești tu mai ciudat, și-ți place să aprinzi câte una în fiecare biserică.
Îți place, nu? Amendă! Dedarea la plăceri e instrumentul diavolului. El o să-ți ia sufletul după moarte, preotul o să-ți ia banii, cât mai trăiești încă.

Bisericii nu-i pasă de bani. Nu-i cere, îi adună pe post de taxa de protecție.
Persoanele fizice pot intra la închisoare pentru evaziune fiscală pentru că n-au declarat o chirie de 100 de euro pe lună. Pe preoți nu-i caută nimeni câte sute de euro adună, fără chitanță, din marea mărinimie a credincioșilor.

Poate chiar există, mă, dumnezeul lor, dacă pe ăștia nu-i ridică poliția, indiferent de cât de mult fraieresc. Și nici nu-i trage nimeni la răspundere, nu li se-ntâmplă nimic rău, nu-i ating nici cuvintele, nici petițiile, nici plângerile. Ba chiar le merge enervant de înfloritor.

Comments (11)

  1. mihaela

    Anul asta ma prinde Craciunul la casa mea, consider o victorie personala faptul ca nu voi avea parte de un preot care sa treaca prin casa cu o icoana si tarlicii inoroiati contra unei sume modice de minim 10 lei.

    Reply
    1. cami (Post author)

      nu trece, dar fii sigură că va suna INSISTENT la ușă

      Reply
  2. valentin

    Am mai spus-o. Nu sunt decât niște lăutari și n-au nevoi de stadioane așa mari pentru concerte, care de fapt, sunt stadioane personale pe durata mandatului. Am mai auzit pe unul, cică la o biserică se creează puține locuri de muncă, iar la un spital foarte multe. De ce nu fac ei o clădire mare să încapă toți acolo, nu multe mai mici. Întrebare rămasă fără răspuns și cică eu nu vorbesc cu ei. Știre de ultimă oră. patriarhului daniel i s-a făcut rău pe la o slujbă. A aruncat biblia și a chemat medicii.:D

    Reply
    1. cami (Post author)

      el știe foarte bine zicală conform căreia până la dumnezeu, te mănâncă sfinții

      Reply
  3. Wannabegay

    Biserica si preotii pot face ce vor, insa nu pe bani publici.

    Reply
    1. cami (Post author)

      problema e că fac ce vor, din bani publici, și nu le taie nimeni macaroana

      Reply
  4. Creve

    Chiar azi am văzut un clip cu un popă în aeroport care înjura ca la ușa cortului și de Dumnezeu și de biserică și pe oameni că nu a primit viza de America pe pașaport. Vreo 3 minute de înjurături continue.

    Reply
    1. cami (Post author)

      e făcătură! el nu! au trucat clipul! cum adică???

      Reply
  5. Nautilus

    “De fapt toți noi ăștia, care ne plângem de construcții, și taxe, și considerăm nesimțire crasă felul în care biserica manipulează populația suntem atei, degenerați, defecți, posedați sau damnați pentru eternitate. Posibil nebuni, nu știm despre ce vorbim, și-o să vedem noi ce pedepse ne așteaptă.”

    Un prim exemplu l-am văzut: 4 ani şi jumătate la Penitenciarul Timişoara.

    Reply
    1. cami (Post author)

      tremur

      Reply
  6. Pingback: Despre smerenie | Erase Rewind

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *