Profilul clientului, cum ajută în creșterea vânzărilor online

Profilul clientului, cum ajută în creșterea vânzărilor online. În lumea de astăzi, bazată pe date, personalizarea este crucială pentru a capta atenția.

Este important modul în care brand-ul dvs. interacționează și comunică. Trebuie să întâlnească așteptările publicului țintă. De la experiența utilizatorului, până la marketing de conținut și nu numai.

În primul rând, este important să știți care este publicul dvs.

Ce este profilul clientului

Profilul clientului reprezintă cumpărătorul dvs. tipic sau țintă, bazat pe cercetarea de piață. Profilele de cumpărător bine concepute vă permit să vă personalizați eforturile de marketing. Puteți grupa baze de clienți prin atribute similare.

Profilele reflectă clienții dvs. din viața reală. Acestea pot fi folosite pentru a vă ajuta compania. Înțelegeți mai bine nevoile, așteptările, vocea, metoda de comunicare preferată și multe altele.

Cum putem crea profilul clientului

Persoanele dvs. vor fi unice pentru obiectivele de afaceri și organizaționale. Analizați-vă datele despre clienți, website-uri, urmăritorii de pe rețelele sociale etc. Începeți să obțineți o imagine mai bună despre profilul clientului pe care îl atrage afacerea.

Haideți să luăm ca exemplu un website pe care îl promovăm pe expresia videochat. Profilul clientului respectiv va trebui creat în primul rând pe website-urile noastre de prezentare unde avem siguranța și garanția că link-urile sunt curate.

Un profil bun ar trebui să fie cât mai detaliat posibil, în timp ce generalizați care este publicul dvs. Profilul clientului  ar trebui să includă:

  • date demografice de bază: sex, locație, vârstă etc.;
  • ocupația, nivelul de studii, rolurile și responsabilitățile;
  • veniturile familiei;
  • bugetul;
  • obiective și puncte slabe.

Luați în considerare următorul exemplu pentru profilul clientului descris de directorul digital al Nike. ”Weekend Runner” este o femeie de 30 de ani. Se antrenează pentru o jumătate de maraton ce va avea loc în câteva luni.

Ea folosește aplicația Nike Run Club. Astfel, compania are o cantitate mare de date despre activitățile și realizările ei. Weekend Runner se uită la Nike pentru încurajare și sfaturi. Nike folosește acest profil, împreună cu datele din aplicație, pentru a recomanda produse de încălțăminte.

Acestea se bazează pe distanțele parcurse și obiceiurile de alergare. Folosind profile ca ”Weekend Runner”, Nike se poate adapta dorințelor și nevoilor acestui segment specific. Poate comunica într-un mod care are sens în acest moment al ”călătoriei” clientului.

Marketing pentru profilul clientului

Marketing-ul bazat pe profilul clientului devine din ce în ce mai necesar pentru a obține succesul dorit. Profilele bine realizate ajută la creșterea înțelegerii a ceea ce vor clienții dvs. Mai mult decât atât, aflați și modul în care vor să o audă.

Crearea acestor segmente diferite vă va permite să dezvoltați diverse tonuri, voci și strategii de marketing. Vă asigurați că veți livra mesajul potrivit, publicului potrivit, la momentul potrivit. Nu puteți folosi aceeași abordare de marketing de intrare (inbound) pentru diferite persoane.

Într-un mod se abordează un inginer și în altfel un proprietar de afaceri mici.

Doriți să creați o campanie de e-mail direcționată sau să vă măriți implicarea în rețelele de socializare? Profilul clientului vă poate ajuta să îndepliniți indicatorii cheie de performanță.

Sunt marketeri care folosesc profile și o ”hartă” pentru călătoria cumpărătorului. Aceștia primesc conversii cu 73 la sută mai mari decât companiile care nu adoptă această abordare.

Concluzie

O agenție de marketing digital vă poate ajuta în eforturile dvs. pe mai departe. Când sunteți partener cu UpSEO, găsim tonul și vocea potrivite pentru marca dvs. Adaptăm soluțiile noastre la obiectivele și țelurile unice ale afacerii dvs.

Lasă un comentariu